amourella

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Hemligt - 16 september 2010 19:02

Oh my god vad nervös jag är!

Imorgon ska jag träffa honom! Jag brukar aldrig bli nervös för killar, det här är sjukt!

Min mamma vet att jag ska dit och hon försöker lugna ner mig lite. Går väl sisådär.

Imorgon kan vara första dagen på mitt nya liv, ofattbart.

Jag ska träffa vänner och släkt, djur och hus.

Han har mig insyltad i sitt liv redan. Hela byn vet om att jag kommer. Alla vet vad jag heter och någolunda vem jag är. Och hur mycket vi pratat och hur mycket vi tycker om varandra.


Konstigt att ha publik vid första mötet nästan.

Mitt liv upphör aldrig att förvåna mig. Jag har ett annorlunda liv, inget som någon kan jämföra med. Förutom stoffe, han kommer närmast.

Det är väl därför det faller sig så naturligt att jag ska vara med honom. Så självklart att det kommer funka och så enkelt.

Han planerar att jag ska bo där och vad jag kan sysselsätta mig med. Vilka jag kan umgås med, vad jag kan tycka är roligt. Han är precis som mig. Vill ha planerna klara i huvudet, även om det kanske inte blir som man tänkt har man iaf haft en plan.


Nu hoppas jag bara att jag faller ordentligt, så hårt att jag inte kan gå ifrån honom någonsin. Att han är den som får mig att stanna.


<3

Av Hemligt - 16 september 2010 10:17

 


En fin blomma som jag fotade för nån vecka sen.

Just nu får allt vackert mig att tänka på Stoffe, tänk vad livet kan ändras snabbt.

Av Hemligt - 16 september 2010 09:40

Ah nu är jag lugn igen. Skönt att jag kan slappna av ibland iaf.

Har pratat med stoffe i telefonen rätt flitigt så det kan ju vara det. Och sen så är han så himla duktig på att lugna ner mig.

Jag berättar vad jag är orolig för, tex som att han inte kommer vilja ta i mig. Han förklarade att det kommer han att vilja göra. Jag måste ge det lite tålamod. Och att det nog kan vara bra för mig att inte gå så snabbt fram som jag brukar.

Och jag vet att han har rätt.

Jag vet att jag borde ta det lugnare med honom. Vilket jag kommer göra. Det kommer bli som en första gång igen för mig. Jag lär ju få sjunga på madonnas- like a virgin hela vägen dit ;)


Och igår redan innan jag har träffat honom så frågar han om jag vill komma nästa helg och stanna hela helgen. Han är så himla söt.

Jag ska tydligen träffa hans mamma och pappa och massa polare.

Jag kommer ju att dö. Jag klarar inte riktigt av mammor. De har en tendens att hata mig. Även om de inte vet något om mig. Men hans mamma verkar överförtjust. Kul att det finns mödrar som tänker på sina söners lycka framför sin egen i det här landet. Jag började tvivla faktiskt.


Hela dan igår gick jag och sjöng på Elvis- Can´t help falling in love. Och det är verkligen så just nu. Nu är det bara att hålla tummarna på att det funkar också.

Annars fick jag iaf njuta av att vara kär i några veckor. Inte fy skam när man blir det så sällan.

Han ska ringa mig ikväll också. Han är så himla rar när vi ska lägga på. Säger att han tycker om mig och att han längtar efter mig.

Jag tror den här killen kommer uppskatta  mig så som jag vill. Precis som att om det funkar så kommer jag göra allt för honom. Han har så många bra sidor. Och så tänker vi ju lika också. Det är väldigt enkelt att prata med honom. Vi är lika komplexa men ser det på lika enkelt sätt.


Det som är tryggt för honom är otryggt för mig. Som det där med beröring, han har väl haft lite problem med det förr. Men han tror inte det kommer vara ett problem med mig. Det har nog haft mycket med press att göra.

Och eftersom jag inte sätter press på honom eller håller undan saker för honom så litar han nog på mig. Om jag känner något eller är orolig så säger jag det rakt ut och han tycker det är så skönt att jag fungerar så.

Vi är nog perfect match.


Han har redan planerat vårt liv ihop. Att vi ska bo i huset och ha företag. Han vet precis vad han vill och önskar. Och det är så skönt med en kille som vet vad han vill. Och det härligaste av allt är att jag vill samma sak.

Och har alltid velat, det är som våra livspussel är byggda brevid varandras. Och den sista biten som saknar finns i honom.

Han säger att vi kommer bli det där paret som alla pratar om och undrar hur vi kan ha det så himla bra.


Hur vi kan komma överens så bra och vara så kära.

Att folk kommer förundras över hur bra ett förhållande kan funka om man gör det på vårat sätt. Och jag börjar faktiskt tro att det är sant.

Allt är som hämtat ur en saga. Allt är fantastiskt och enkelt. Och hur läskigt det än kan vara ibland så bara jag får honom i slutändan så kommer det vara värt det.



Journes end in lovers meeting- Shakespeare

Presentation


Öppen dagbok, ärlig och anonym för att skydda de som det skrivs om.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du legat med?
 1
 2-5
 6-10
 11-15
 16-20
 20-30
 30-40
 40-50
 50-60
 60-70
 70-80
 80-90
 90-100
 Fler än hundra
 Fler än tvåhundra
 Ingen
 Vet ej (många)
 Vet ej (få)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards