amourella

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Människor är dumma

Av Hemligt - 21 oktober 2010 13:39

Liver rullar på, i vanlig ordning. Helt otroligt att man har det så lätt ibland. Känns nästan som man fuskar sig igenom livet.

Medans alla andra klagar och gnäller så ler jag och går vidare. Det handlar nog mest om inställning. Jag vet att om jag lever mitt liv som jag vill och gör det jag tycker om så kommer allt ordna sig förr eller senare. Vilket det alltid gör.

Vissa människor inspirerar mig och andra äcklar mig.


Men jag väljer att bara lägga energi på dem som inspierar. Människan som ras är otroligt duktig på att förgöra sig själv. Och det är inget jag tänker vara delaktig i. Jag älskar människor som är öppna och ärliga och tror att man får tillbaka tusenfallt ifall man är ärlig och öm som människa.

Förlåta är däremot inget jag tror på. Det gör man bara för att slippa mer trassel.

Och om en människa behandlar mig illa ser jag ingen anledning att någonsin förlåta. Då är de inte mer än smuts under mina skor.

Människor förändras inte, de utvecklas. Och jag tror inte man kan utvecklas till något frommare än vad man varit förr. Det går inte att gå tillbaka.


Det är tur att man inte är cynisk och bitter. Då hade man inte kommit långt i livet. Och klaga på andra kommer man verkligen inte heller långt på. Man blir ingen bättre människa för det.

Men nu fungerar ju väldigt många så. Att de sopar bort sina egna dåliga sidor genom att klaga på andra.

De människor jag beundrar är öppna och ärliga. Dömer inte andra och ser det goda i medmänniskor. Men såna är svåra att hitta. Folk som inte snackar skit och skvallrar. En människa som låter folk vara som de vill och inte bryr sig i det. Sen att oroa sig för någon som det verkar gå illa för är en helt annan sak. Men många använder det som ursäkt för att lägga sig i.


Ett uttryck som jag använder ofta är, människor är dumma.

För det är verkligen så. På många sätt, man kan tolka det hur som helst och det stämmer ändå.

Jag är dum på det sättet att jag tror gott om alla tills motsatsen är bevisad. Och det får man ofta lida för. Men jag lider hellre för att jag litar på människor än blir cynisk och snackar massa skit!


Men tills ni bevisar motsatsen! Så älskar jag er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemligt - 18 augusti 2011 00:17

Jag hade nästan glömt bort att jag hade den här bloggen. Det var min sambo som påminde mig idag. Helt galet vad fort man glömmer. Jag har ju skrivit så mycket här också, och läsarna återkommer tydligen fast jag inte har skrivit på så länge, så det ...

Av Hemligt - 8 februari 2011 16:20

Känner mig som en otålig treåring. Vill flytta nu nu nu! Och funderar på att starta en ny blogg nu när man bytt livsstil lite. Kanske inte är så superkul att skriva i den här bloggen hur det går för oss som par osv. Sen skulle det vara trevligt...

Av Hemligt - 7 februari 2011 21:14

Åh nu måste jag vara ifrån min älskling i tre dagar. Inte roligt alls, jag fungerar inte utan honom känns det som. Och nästa vecka är det flytt, det ska bli så himla skoj. Nya tapeter i hela lägenheten och bra område. Och nu kanske min karl blir yr...

Av Hemligt - 6 februari 2011 20:15

Jag är så lycklig, jag har lyckats släppa svartsjukan mer och kan njuta mer av min kille. Helt fantastiskt har det varit de senaste dagarna och jag ser mer och mer hur mycket han faktiskt älskar mig. Är lyckligare än på många många år! Och snart ...

Av Hemligt - 1 februari 2011 15:51

Okej nu har jag lovat mig själv detta. 1 Inte gå in och kolla på hans facebooksida om jag inte ska skriva något 2 Inte kolla hans dator/mobil ever again 3 Försöka stoppa katastroftankarna 4 Varje gång jag misstänker något så får jag tänka, ne...

Presentation


Öppen dagbok, ärlig och anonym för att skydda de som det skrivs om.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du legat med?
 1
 2-5
 6-10
 11-15
 16-20
 20-30
 30-40
 40-50
 50-60
 60-70
 70-80
 80-90
 90-100
 Fler än hundra
 Fler än tvåhundra
 Ingen
 Vet ej (många)
 Vet ej (få)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards