amourella

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Hemligt - 6 mars 2010 14:00

Igår blev mitt liv vänt upp och ner.

Ordentligt, bortom all kontroll. Mitt x var här, och det är verkligen länge sen vi var ett par. Nästan åtta år sen.

Sen dess har vi varit vänner. Med ett felsteg för kanske sju år sen. Men nu trodde jag verkligen att vi bara var vänner. Jag bjöd hit honom på film som många gånger förut. Men helt plötsligt så ligger vi i soffan och ser varandra i ögonen.


Jag blev helt iskall inuti. Han har sambo sen massa år tillbaka lixom jag.

Han vet inte om att det har gått åt helvete för mitt föhållande. Och umgås med min sambo. De tränar tillsammans, och träffar kanske en gång i veckan eller mer.

Och jag har tyckt att det har varit super, för jag får behålla honom som vän. För han är verkligen en av mina närmsta vänner.

Vi såg varandra i ögonen, och han kysste mig.


Det var sådär bekant, som förr. Men med en ny passion som inte gick att ta miste på. Det stannade som tur var vid kyssar. Han förklarade att det hade gått åt helskotta med hans förhållande med. Och jag sa till honom, undrar hur många gånger vi ska gå igenom sånt här ihop. För vi ser alltid varandras förhållanden komma och försvinna. Men vi står ändå kvar, sida vid sida. Han sa att han inte skulle berätta något för sin tjej. Och mitt x är på resa med jobbet. Så det är lugnt än så länge.


Han ska komma hit idag och prata om det. Vi får se hur det blir med allt nu.

Och efter allt detta åker jag iväg och dansar. På dansen träffar jag en kille som var så rar. Superfin var han verkligen.

Han fick mig att glömma för en stund. Han pluggar i Uppsala.

Tidigare idag så ringde han och frågade om jag hade lust att komma förbi och ta en promenad i det fina vädret. Och det känner jag att det vill jag nog göra.

Och sen ikväll så kommer en tjejkompis hit och vi ska kolla på film och tröstäta lite. Fullt ös-medvetslös!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öppen dagbok, ärlig och anonym för att skydda de som det skrivs om.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur många har du legat med?
 1
 2-5
 6-10
 11-15
 16-20
 20-30
 30-40
 40-50
 50-60
 60-70
 70-80
 80-90
 90-100
 Fler än hundra
 Fler än tvåhundra
 Ingen
 Vet ej (många)
 Vet ej (få)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards